אימון עיסקי
אימון עיסקי

הנוסחא לשיתוף פעולה מנצח - לא מה שחשבת

קודם כל שיתוף פעולה לא מתאים לכל אחד… וזה צריך להיאמר ולקחת בחשבון הרבה לפני ש"נכנסים למיטה" עם שותף כזה או אחר…

97% מהבעיה בדרך כלל מתחילה בנו, אז אם אתה מוצא את עצמך אומר לפחות פעם ביום "רק אני יודע איך" "אני יכול להסתדר לבד" כנראה ששיתופי פעולה זה דבר שפחות מתאים לך. אם אתה מוצא את עצמך חושב מיליון פעם על איזה מבאס זה שהשותף עובד פחות ומרוויח יותר ואפילו גרוע מכך מחשב שעות על גבי תשואות… גם אז שיתופי פעולה הם לא רעיון טוב בשבילך..

ניהול עסק מצליח

מתי הם כן רעיון טוב?

כאשר מבצעים קודם הכנות מקדימות על מנת להבין האם בכלל אנחנו צריכים כרגע שיתוף פעולה ואם כן אז מאיזה סוג ובשביל זה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמה שאלות קריטיות מבעוד מועד..

מה המטרה שלשמה אני צריך את השותף?

רוב שיתופי הפעולה מתקיימים ממקום גחמתי ולא בהכרח מהמקום שאנחנו רוצים שיתקיים

שיתוף פעולה טוב מתקיים כאשר לשני הצדדים יש אינטרס משותף אליו הם חותרים.הוא לא צריך להתקיים במקרה שבו שהשותף הוא במקרה גם חבר נורא טוב שלי ואני אוהב אותו – לא.

  • האם אני מסוגל לבצע את זה בכוחות עצמי?

אם התשובה היא לא אז אני אצטרך שיתוף פעולה

*סייג אם התשובה היא "לא אבל" אני לא מסוגל לשחרר שליטה אני מעדיף לשכור ספק/חברה/פרילאנס/שכיר שיבצע את זה בפקודת עובד-מעבד / לקוח-ספק

אז אולי זה יהיה הפיתרון.

  • האם יש לי את כל המשאבים הדרושים זמינים?

אם התשובה היא לא – אני כנראה אצטרך שיתוף פעולה כזה או אחר…

במי כדאי להיעזר ואיך? מה אקבל משיתוף הפעולה.

  • כמה זמן זה ייקח לי לבצע לבד? וכמה עם שיתוף פעולה?

אם מצאת את עצמך אומר "וואי , רק ללמוד את זה זה איזה חודש" – אתה צריך שיתוף פעולה.

*סייג – כל אחד יעשה את השיקולים שלו כמובן בהתאם ללו"ז שלו.

  • השותף איתו אני רוצה לשתף פעולה מסוגל לעמוד בדרישות ונהלי השת"פ?

על השותפים להיות בדיווח ומעקב באופן רציף וקבוע על מנת לוודא שהפרויקט מתנהל כסדרו, לא יכול להיות מצב שבו לשני הצדדים אין מושג מה קורה עם הפרויקט והוא תלוי באוויר , נכון?

  • כל אחד יודע מה התפקיד שלו?

לא בקטע של טייטלים אלא בקטע של הגדרה ברורה ומדויקת, המציבה גבולות גזרה שמדייקות לנו למה אנחנו שוכרים את השותף הזה בכלל. מה היתרון שהשותף מביא לשולחן אשר לא הייתי מצליח להשיג בלעדיו. צריך להיות לו כישרון שאנחנו מבינים אבל גם כזה שאנחנו מתקשים או מתעצלים לבצע בעצמנו ומבינים את הערך של האדם שעומד מולנו כאשר הוא מבצע את זה.

אז לסיכום , הבנו שלא נכנסים לשיתוף פעולה כזה או אחר עם כל אחד , מה גם בנוסף לא נכנסים לשת"פ אם אין לנו בו באמת צורך אני מקווה שזה עשה לך קצת סדר ועכשיו אתה תשקול חכם יותר את השיתוף פעולה הבא שלך לפני שתיכנס אליו. אם אהבת את הכתבה אתה מוזמן לשמוע על שיתופי פעולה קצת יותר ב"ערב הטעימות" שלנו – לבדיקת תאריך לערב הבא לחץ כאן. מחכים לך. בהצלחה בשת"פ הבא שלך!

מוזמנים לקרוא עוד על פיתוח עסקי

אני כאן לכל שאלה, ניר מקובסקי – ליווי עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן