אימון עיסקי
בניית מותג

מיתוג הוא תהליך מקיף של זיהוי העסק שלך באופן אסטרטגי ולאחר מכן הטמעת המיתוג בכל דבר שאתה עושה. ו "הכל" פירושו הרבה יותר מאשר רק עיצוב לוגו מפואר או מתיז תווית על כרטיסי הביקור שלך. המיתוג שלך צריך גם לבוא לידי ביטוי באופן מקיף בכל הפעולות העסקיות והנהלים שלך, כולל תהליך המכירה שלך, תרבות החברה שלך וכמובן הצהרות המשימה והחזון שלך. 

למעשה, החלק הקשה ביותר בבניית המותג שלך הוא לא כל כך על איפה אתה הולך לצעוק את זה מהגגות; החלק המאתגר ביותר הוא לקבוע איך אתה רוצה שאנשים ירגישו לגבי העסק שלך כאשר הם שומעים את השם שלך. זה על איך אתה רוצה להיות נתפס על ידי העולם, או לפחות שוק היעד שלך.

חשבו על שני סוגי נעליים מפורסמים. השם נייקי עשוי להשאיר אתכם עם תחושה של עקשנות, עבודה קשה ומצוינות אתלטית (פשוט תעשו את זה!), בעוד שהשם קונברס יעורר כנראה תחושה של תרבות נגדית. זה לא במקרה. אל תטעו, חברות אלה השקיעו כמויות אדירות של זמן, מאמץ וכסף כדי להחדיר בהצלחה את המסרים האלה לתוך המיתוג שלהם.

עכשיו תורכם

ראשית, החליטו מי אתם רוצים להיות כעסק ומה מבדיל אתכם מהמתחרים שלכם. יש מיליון דרכים לעשות את זה, אבל הכל מתחיל עם קצת חשבון נפש. עבוד עם צוות המנהיגות שלך כדי לזהות את נקודות החוזק והחולשה שלך.

המסע של כל עסק בגילוי זהות המותג שלו יהיה שונה. אבל ברגע שאתה עושה את העבודה כדי להחליט מי אתה כעסק ואיך אתה רוצה היעד שלך לתפוס אותך, יש כמה גישות חכמות ליישום אסטרטגיית המותג שלך. הנה שלושת הראשונים:

  1. יש סיפור

סיפור המותג שלך הוא נרטיב אינפורמטיבי ולעתים קרובות אנקדוטלי שמספר את הסיפור של העסק שלך מהיצירה למקום שבו הוא עומד היום. זה צריך לכלול את הערך שהמותג שלך מביא ללקוחות ולעורר קישוריות, השראה וערך. אל תבלבלו את נאום המעלית הסטנדרטי שלכם עם סיפור המותג שלכם; הראשון רק משקף את מה שהעסק שלכם עושה, ואילו האחרון חולק עם הקהל שלכם מדוע העסק שלכם חשוב.

חישבו על אפל וכיצד כולנו מכירים את סיפור המותג על איך סטיב ג'ובס סיער את מוחם של ענקית הטכנולוגיה במוסך שלו. הנרטיב הזה ממחיש גאונות, חדשנות, ואולי גם את כוחו של אדם לשנות את העולם – ואפילו היום הוא בלתי נפרד מהמותג.

  1. לשמור את זה אמיתי

סיפורים מעניינים ומרתקים הם נהדרים, אבל לא על חשבון האותנטיות. מיתוג מוצלח תלוי בכנות ובמראה השקיפות.

בקיצור, אל תקרין משהו שאתה לא, כי הציבור המתמצא יותר ויותר יריח את חוסר הכנות ממרחק של קילומטר.

אפילו עסקים שמוצאים את עצמם לכודים בפרסום שלילי (חושבים שמוצרים חוזרים, כשלים בשירות הלקוחות, קשקושי מנהיגות) יש הזדמנויות לחזק את האותנטיות של המותג שלהם עם כנות, ענווה, ונדר לעשות טוב יותר.

  1. ללכת את ההליכה

מיתוג יכול להיות קצת חרב כפולה עבור בעלי עסקים וחברות שהם מנהלים.

אם אתה מותג העסק שלך באור חמלה ואכפתיות, אתה כנראה צריך לחשוב מחדש על מדיניות החזרות, כפי שהוא פשוט פועל נגד המותג. או אם המותג שלך הוא כזה שמשקף חדשנות וחשיבה קדימה, אז אולי הגיע הזמן לחסל את הנפקת המשכורות בנייר.

הבנתם את הרעיון. מנהיגים עסקיים מנוסים מכירים בחשיבות של יישור המותג בתוך עצמם, צוות המנהיגות שלהם, משאבי האנוש שלהם, ובאמת כל מה שהעסק נוגע בו.

אז כשאתם מתחילים בתהליך של בניית המותג העסקי שלכם או שיפור המותג שכבר יש לכם, הקפידו להסתכל פנימה, להיות כנים, ואל תתביישו לספר את הסיפור שלכם.

אשמח לענות על כל שאלה, ניר מקובסקי – ייעוץ עסקי לחברות | דירקטוריון חלופי | TAB

אשמח לענות על כל שאלה, ניר מקובסקי – ייעוץ עסקי לחברות | דירקטוריון חלופי | TAB

סדנת לחצות את הרף

6/22

השנה זו השנה שלי - האומנם ??? שנת 2022 בעיצומה
 מה איתך ? כמנהל , בעלי חברה, יתכן וכבר עברת מספר של אימונים וייעוצים.
האם אתה מוכן לקחת את העסק לצעד הבא?
 🙏🙏
 
סדנת לחצות את הרף

6/22

השנה זו השנה שלי - האומנם ??? שנת 2022 בעיצומה
 מה איתך ? כמנהל , בעלי חברה, יתכן וכבר עברת מספר של אימונים וייעוצים.
האם אתה מוכן לקחת את העסק לצעד הבא?
 🙏🙏
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן