אימון עיסקי
אימון עיסקי

מה מבדל סטארטאפים שהצליחו יותר מכאלו שפחות

שנים המתסכלות בטכניון הפיקו לי תובנות מעניינות על יזמות ועל המתכון להקמת סטארט אפ מצליח. אז איך בכל זאת הוסמכתי כמהנדס?

שב"ק ס' כתבו ושרו: "הדרך ארוכה ומפותלת / אני נופל וקם / אף פעם לא אפסיק ללכת…", ככה גם נראית דרכם של יזמי סטארט-אפ. ארוכה ומאתגרת. עד שההצלחה הגדולה מגיעה, או שלא.

על בסיס הניסיון האישי שלי, הפרטי והעסקי בליווי סטארט אפים, זיהיתי שלושה מאפיינים בסיסיים שמובילים לפריצת דרך בסטארט אפ:

מיינדסט של ווינר

הנחישות והתמדה

בבית הספר לא טרחתי ללמוד. הכל זרם לי בלי להתאמץ, והעדפתי לא לבזבז זמן יקר על התעמקות בספרי לימוד. כשגדלתי הצבתי לי יעד: לימודי הנדסת חשמל ומחשבים בטכניון. ופתאום הייתי צריך ללמוד. לא הייתי רגיל לזה ולא הצלחתי לבטא בכתב את הידע וההבנה שלי.

אז נכשלתי שוב ושוב במבחנים. באותה תקופה עבדתי כמפתח תוכנות ואלגוריתמים בסטארט-אפ. הרגשתי כוכב בעבודה וכישלון מוחלט בלימודים. דמיינו את גודל התסכול. אבל הייתי סופר ממוקד במטרה. הנחישות וההתמדה לא אפשרו לי לוותר. הפכתי את העולם כדי להצליח במבחנים. ונחשו מה? סיימתי את הלימודים בטכניון בהצלחה והוסמכתי כמהנדס.

התמדה ונחישות בלתי מתפשרות הכרחיות ליזמי סטארט-אפ שרוצים לצלוח את הדרך הקשה, שלא פעם נראית בלתי אפשרית. בדיוק כמו שאני למדתי משנותיי בטכניון.

נכונות לשלם מחיר

אם יש לכם רעיונות לסטארט אפ, סקיצה של מודל עסקי וחלום על רישום פטנט גאוני, אתם חייבים לברר עם עצמכם דבר אחד: האם אתם מוכנים לשלם מחיר, ואפילו כבד?

אתם חייבים נכונות לקחת סיכונים, להיכשל מדי פעם ולהקריב. אמרו לכם שהשתגעתם כשעזבתם משרה חלומית לטובת הקמת סטארט אפ? התחלה מצוינת! רק ככה משיגים תוצאות יוצאות דופן.

גם לי אמרו שאני משוגע כשעזבתי את הקיוביקל והמשכורת המעולה כדי להגשים חלום עסקי. אבל אם לא הייתי מקשיב ללב שלי אלא נשאר כלוא במשרד, נפלא ככל שיהיה, אז הייתי משתגע.

גישת ADHD

טוב, זה המאפיין המפתיע ביותר לסטארט-אפ מצליח (אבל גם החביב עליי). מקובל לחשוב ש-ADHD זו הפרעה. אבל בעיני זו דווקא קרקע פורייה לחדשנות ולחשיבה מחוץ לקופסה.

אנשים עם ADHD קולטים בכל רגע שפע של מסרים כמו אנטנה שקולטת מגוון תדרים. כך הם מריצים במחשבה שורה של תסריטים ואלטרנטיבות שמעובדים במוח במהירות כמו במחשב על.

והתוצאה של גישת ה-ADHD: העלאת רעיונות מבריקים וחדשניים, יצירתיות וגמישות מחשבתית. אלה הן בדיוק התכונות שסטארט-אפיסט זקוק להן כדי להצליח. ייעוץ עסקי יעזור לו לדייק את הדרך ולגבש אסטרטגיה עסקית בדרך להצלחה.

מוזמנים לקרוא עוד על ייעוץ עסקי אני כאן לכל שאלה, ניר מקובסקי – ליווי עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן