אימון עיסקי
אימון עיסקי

לעוף על המיליון

אנחנו יודעים שאילו רק יכולת לחזות את העתיד היית כבר מזמן מיליארדר. יש המוני הזדמנויות להשקעה ותשואות יפות, אבל החכמה היא לדעת כיצד למצוא אותן לפני שכל העולם ואשתו נכנסים לעסק. הנה כמה תחומים מפתיעים שנמצאו על ידי המגזין Fortune וכבר קצרו הצלחות בתקופה האחרונה. בסופו של דבר, קשה לומר האם הם הגיעו למיצוי, או שעדיין הם שווים שתשים עליהם את הכסף הפנוי שלך. בכל מקרה מדובר בתחומים שיכולים לפתוח לך כיווני מחשבה והשקעה חדשים.

בשנת 2014 הסתמנו כמה "כוכבים" בשוקי המניות בארה"ב, ואחד המובילים שבהם היה מניית חברת התעופה האמריקנית Southwest Airlines, שזינקה במרוצת השנה ב-115%, על רקע ירידה במחירי הדלק ולמרות התחרות העזה בשוק שבו היא פועלת. בעולם שבו חברות תעופה רבות נלחמות על קיומן ועל הדולר הבא שיצליחו להוציא מהנוסע – זו היתה בהחלט השקעה נבונה.

 

בוטוקס לכל פועל

תחום נוסף שזוכה לפריחה משמעותית בשנים האחרונות הוא הטיפולים הפלסטיים והקוסמטיים. על רקע השוק ה"רותח" הזה זינקה מניית חברת Allergan המייצרת בוטוקס ב-93% במרוצת 2014. מה שללא ספק סייע למניה היה נסיונות חוזרים ונשנים לרכוש את החברה בידי מספר גופים, עד שחברת Activis הציעה את המחיר המתאים – והמניות זינקו בהתאם.

סחורות: לשתות ברווח

עד כמה אתה משקיע בקפה שלך בבוקר? אולי כדאי שתשקיע בו קצת יותר ולא רק בבוקר, שכן השקעה בתחום פולי הקפה הניבה תשואה של 57% בשנה שעברה. בצורת קשה בברזיל – אחת מספקיות הקפה הגדולות בעולם וזו שאחראית למחצית מהאספקה העולמית של זן "ערביקה" המשובח – גרמה למחירי הפולים לנסוק בבורסות הסחורות. בינתיים, הגשמים חזרו לברזיל ובכל מקרה, אם ההשקעה שלך תלויה במזג האוויר שהולך ונעשה הפכפך וקפריזי בכל העולם – אולי בכל זאת כדאי למצוא אפיקים סולידיים מעט יותר. בשווקי הסחורות בעולם הסתמנו עוד כמה "כוכבים" במרוצת 2014, בהם – חזירונים (Lean Hogs) עם עליית מחירים של 52%, עגלים לפיטום שמחירם עלה ב-28%, המתכת פלדיום עם עלייה של 17%, וסוכר שמחירו עלה ב-11% בשווקי הסחורות.

מטח במט"ח

השקעות במטבע חוץ תמיד יהיו תלויות בתהליכים ובתהפוכות דרמטיות בתחום הפוליטי והבין-מדינתי. מספיק לראות בחודשים האחרונים את השפעתה של יוון על שער היורו. קשה לחזות מי יהיה ה"כוכב" הבא בתחום המט"ח, אבל הפתעה אחת של 2014 ניתן בהחלט לציין – השילינג הסומלי. איזוטרי ואקזוטי ככל שזה נשמע, המטבע הזה ביצע זינוק של למעלה מ-50% בערכו ועקף את כל 175 המטבעות שמדרגת סוכנות המדע הכלכלי בלומברג. הבנק המרכזי במדינה האפריקנית שסועת הקרבות הוא רק בן 4, אבל אלה ככל הנראה סימני השיפור וההתייצבות הראשונים של הכלכלה המקומית.

נציין כי אין באמור לעיל משום ייעוץ לביצוע של השקעה זו או אחרת, או להימנעות מהשקעה זו או אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן