אימון עיסקי
אימון עיסקי

יזם? אלה הסיבות למה רק 1 מ-20 סטארטאפים מצליח.

1. מחיר – כמה זה עולה, כמה זה מכניס לי

לכל סטארטאפ יש קשיי גדילה

משלב הרעיון,דרכו  אנחנו הולכים לשנות את הדרך שבה דברים פועלים, אולי לשדרג מנגנונים קיימים ולהפוך דברים פרודוקטיבים ברמת ביצועי על.

אבל אל תתאהבו בו… כי יכול להיות שמאוד בקרוב תצטרכו לשנות אותו…

ברגע שמתחילים לקחת את הרעיון ולעבד אותו ,לתעש אותו, לממש אותו בעולם האמיתי, מגלים המון משתנים שמשפיעים על איך שהרעיון שלנו עובד, ואם הוא בכלל יעבוד, משחיזים, משנים, ממציאים מחדש – בקיצור "התאמות"..

ברגע שגיבשנו רעיון מוגמר- מתחילים להוציא אותו לפועל….

את הסיבות המרכזיות בגללן סטרטאפים נכשלים,(בעיקר  אם אתה עדיין בשלב שאתה משחיז את הרעיון שלך), כדאי שתכיר ואולי תחסוך לעצמך טעויות בלתי הפיכות….

 היכולת לתמחר מוצר או שירות מסוים זה כלי חשוב מאוד

איך אנחנו מתמחרים את המוצר כך שיהיה מצד אחד רווחי למשקיעים

אבל יהיה מספיק אטרקטיבי כמחיר חדירה לשוק שימשוך לקוחות?

חשוב מאוד להבין מה המיצוב של הרעיון שלנו בשוק, למי הוא נגיש ומה האלטרנטיבות העומדות בפני הלקוחות – למי אנחנו בעצם מכוונים?

חשוב לציין- גם אם המחיר שאנו גובים עבור השירות אטרקטיבי, עדיין חייבים לקחת בחשבון מה השירות שהלקוח מקבל, האם הוא באמת יכול לספק את המענה האלטרנטיבי לחלופות האחרות בשוק בצורה שלמה?

2.עקפו אותנו בקו הסיום

כשאנחנו עסוקים בייצור, פיתוח , תכנון ובנייה – יש כל מיני רעיונאים שקופצים עם שיווק מהיר לearly birds

הסיבה ש-19% מהסטארטאפים נכשלים היא נטו מהסיבה שלא הכירו את המתחרים שלהם, מה הם הציעו ביחס אליהם, אילו פיצ'רים הם הכניסו שלא חשבנו עליהם וכו'.

נכון, רצוי להתמקד בנו ומה שאנחנו בונים, אבל חשוב מאוד להכיר גם את המתחרים שלנו ולא בהכרח רק את "המתחרים" שמוכרים את אותו המוצר שלנו… אלא את אלו שמספקים עבור הלקוח שלנו את המענה ל*בעיה* אותה אנו פותרים…

ברגע שיש לך רעיון טוב שמתחיל להיות מוכר בצורה כזו או אחרת בשוק, ניתן לצפות שיהיו עוד אנשים שיקפצו, ישקיעו הרבה יותר כסף או זמן, ופשוט יסיימו לפניכם או שדרגו אותו בצורה שלא חשבתם עליה.

חשוב מאוד להכיר מה האלטרנטיבה, אם היא פשוטה יותר לשימוש או קשה יותר, יקרה או זולה, פרקטית או לא. ככה תוכלו לבנות תוכנית שתוכל לעזור לכם להתגבר על המתחרים ולהשאיר להם אבק

3.הצוות לא נכון

הסיבה השלישית היא שלצוותים ההתחלתיים בסטארט אפ היו את אותם הכישורים הנדרשים כדי לצלוח את ייצור ופיתוח המוצר אבל לא בהכרח את שיווקו , או כישורים אחרים הנדרשים על מנת להוציא את המוצר הזה לשוק בצורה שתממש את הצלחתו.

במהלך הקמת הסטארט אפ חשוב שבצוות יהיה צד רלוונטי בכל פן עסקי שעלול לצוץ במהלך הדרך, כך החלטות הנוגעות לצורך עניינים טכנולוגיים, לדוגמא, יתקבלו על ידי אדם שאינו מבין בטכנולוגיה, בגלל שהוא לא מבין את המשמעות של ההחלטות שלו ויכול בעקיפין להוביל לשרשרת בעיות אינסופיות.

בכל פעם שמקימים עסק עם אנשים – חשוב להבין אם הצוות שלנו מגוון מספיק כדי לספק מענה לכל באמפר, בלת"מ או אספקטים שימנעו מהמוצר לחדור לשוק.

שימוש לא נכון בתקציב המשקיעים – 29% אחוז נפלו כשסגרו להם את הברז

אתה מכיר את זה , השיכרון של אחרי הסבב הראשון – כולם בעננים, אפשר לזרוק כסף באוויר כמו ב"מסודרים". שימוש לא נכון בתקציב ללא הצדקה בסופו של דבר מוביל אותך לבעיות מול המשקיעים…

זה לא משנה כמה קשה תעבוד – הלחץ יושב על הכתפיים כדי לעמוד בדד-ליינים – שובר..

מבחינתם הרעיון המדהים שלך הוא הזדמנות לזרם הון נוסף וכשהם לא מוצאים כזה הם מבינים שהגיע  הזמן לצאת. ופשוט סוגרים את הברז.

4.צורך ממשי בשוק.

בשיעור מרשים של 42% – צורך ממשי בשוק

כשאתה מגיע ומציע רעיון שאמור לפתור בעיה אתה חייב לקחת בחשבון את הדבר הכי חשוב- מי צריך את זה? כמה כמוהם יש שם בחוץ? ושאלה חשובה יותר , מי *רוצה* את זה?

להמציא רעיון שיהיה ממש מגניב זה אחלה!

אבל לחשוב על משהו  שובר שוק שאתה נמצא בו מקצה לקצה? כאן נופלים 42% מהסטראטפים. הם פתרו בעיה שמגניב לפתור,אבל היא לא הייתה בעיה שהשוק צריך שיפתרו לו או גרוע מזה רוצה לפתור.

אז בפעם הבאה שאתה חוזר לשולחן שבו הכל התחיל תוודא שאתה מכיר את כללי המשחק.

מוזמנים לקרוא עוד על ליווי עסקי אני כאן לכל שאלה, ניר מקובסקי – ליווי עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן