אימון עיסקי
מאמן עיסקי
לעמוד הבית

כך תגיע מוכן לפגישה הראשונה עם משקיע פוטנציאלי

בפגישה הראשונה שלך עם משקיע פוטנציאלי חייבים לגרום לו להבין שמה שאנחנו מציגים לו כאן זה הצעה שאסור לא לסרב לה!

אמרה זו מופיעה בגווניה השונים, ותכלס אם אתה לא מאמין שאכן זה המצב אין טעם למצגת.

אמרה נפוצה נוספת, מה הערך של מה שאתה מציע זה נורא נחמד, אבל לכל אחד חשוב ערך אחר.. מן הסתם, אנחנו משוכנעים שהמוצר שלנו הוא הפתרון האולטימטיבי.

מה שהכי חשוב  לדעתי , כשאתה מגיע לפגישה עם משקיע, אתה צריך לגרום לצד השני לראות את הערך דרך העיניים שלך… והדרך לעשות את זה? היא להבין מול מי אנחנו עומדים – לכל אחד יש את הסיבה שלו להשקיע בסטארטאפ…

שורה תחתונה  –  תקשורת בינאישית.

זה לא שהמוצר לא חשוב. אלא שסביר להניח שהמוצר  בר קיימא לכן לפני כן – חשוב להבין איך בכלל לעניין אותו; אולי שווה לנסות לערוך מחקר מקדים ולהבין איך זה מתקשר עם העולם שלו היום?

בקיצור- לדעת להיות גמישים ואטרקטיבים בשינוי המצגת לכל משקיע ולהבליט בכל פיץ' את היתרונות שהכי מדברים אל המשקיע לו אנחנו מציגים.

יש המון סיבות למה משקיע לא ירצה את מה שאתה מציע לו, זו יכולה להיות הסיבה הכי "טיפשית" שלבשת אולי איזושהי עניבה שמשדרת את המסר הלא נכון באותו יום וזו יכולה להיות פשוט מצגת שנראית לא טוב, או דברת בשפה גובהה מידי 😊

כדי להגדיל את הסיכוי לצלוח את הפגישה הראשונה ולחסוך המון זמן – תשאיר רושם שיגרום לו לרצות לעזור לנו לצמוח.

בואו נבחן מספר נושאים...

אתה מגיע למשקיע, האם חשבת על הדברים הבאים…

דברים שחשובים למשקיעים :

  • היזם יעבוד בחברה במשרה מלאה.

חשוב למשקיע לדעת שהיזם הינו מחויב במלוא מסירות נפשו למיזם , אחרת אם אתה לא מאמין במוצר שלך למה שאני אאמין ועוד אשקיע בו מכספי?

  • חיבור נכון עם האדם הנכון (לא אחד שבא לעשות סיבוב)

דבר נוסף שחשוב למשקיע לדעת זה שהוא הולך לעבוד עם בן אדם שבאמת מביא ערך מעצמו , השקעה זה כמו חתונה – זה אדם שאתה מתנהל מולו כל יום מחדש…

  • מוצר שיש לו שוק עצום ופותר בעיה.

להמציא רעיון זה מדהים , יש בחוץ לא מעט רעיונות ממש טובים שחלקם זכו לניסיון מימוש , חלקם מומשו וחלקם לא… להמציא פיתרון רק ל5 אנשים.. זה פשוט לא מספיק

  • שהיזם עצמו השקיע סכום מכובד לתחילת הדרך

"אם אתה לא מאמין במוצר שלך, למה שאני אאמין בו?".

  • אפילו מכר כמה חתיכות (לא בצורה רווחית)

אם המוצר שלך נמכר ללא נכסי ענק מאחוריו, בעיני המשקיע  זה סימן טוב שאתם בכיוון הנכון

  • למשקיע יש ערך מוסף בהשקעה.

המשקיע בא מעולם תוכן שמשלים את מה שחסר בדרים טים של היזם – לדוגמא , כולם בצוות מתכנתים וחסר להם איש שיווק , אז בהחלט אם המשקיע מגיע מעולם השיווק , הוא יוסיף ערך מוסף להשקעה לא רק בשביל הכסף אלא גם כחבר צוות…תחשוב על זה רגע גם אם המיזם שלך ישמע לו טוב – מה הסיכוי שתגרום לו להשקיע בשוק שהוא לא מכיר עם רעיון שהוא לא מבין מה ההשפעה שלו.

אם לא יתקיים אף אחד מהדברים האלה – הסיכוי שלך לקבל השקעה לא קיים…בגדול, משקיעים , בעיקר הסידרתיים , ראו , שמעו הכל ויש להם קבלות.

אנחנו יכולים רק לשער,  אין לנו באמת מושג מי הוא , באילו תחומים הוא מתעסק ומשקיע אתה יכול לנסות לכוון. אבל אם הוא כבר הסכים להיפגש אז משהו סקרן.

אבל אז אתה חושב כמו הדייג ולא כמו הדגים. וזה מה שאתה צריך לשאול את עצמך- מה אתה היית רוצה לשמוע לפני שאתה מוציא כסף מהכיס?

המשקיע מחפש השקעה – כסף שיוציא עכשיו , בשביל שיחזור אחר כך, לא רעיון, לא משהו באוויר , אלא מוצר שנמכר בסקיילים נמוכים. ככה הוא מבטח לכאורה את ההשקעה שלו כי הוא יודע שאם המוצר נחשף למינימום של לקוחות ומכר אפילו יחידה אחת – זה אומר שעם החשיפה הנכונה הוא ימכור במיליונים.

ותמיד תזכור שאם כל זה לא עובד – P Vitamin תמיד עובד . קשר אישי נסו להשתמש בקשרים שצברתם במהלך הדרך, הפניה טובה יכולה לסגור לכם את הפינה גם מבחינת מידע מקדים : את מי אנחנו פוגשים, היקף ההשקעות שלו, השוק שלו, וכמובן- מילה חמה לפני הפגישה יכולה להוסיף המון לתוצאה חיובית לאחר הפגישה. קשר אישי עדיין לא פותר הכנה נאותה וניסיון תאום ציפיות מה המתווך מבקש עבור הקשר ושההצעה שלכם אכן "סבירה" , שאתם לא מבקשים 2 מיליון דולר כ SEED  עבור 10% ותמיד תישארו חיוביים גישת המצליחן בכתבות הבאות.

מוזמנים לקרוא עוד על ייעוץ עסקי אני כאן לכל שאלה, ניר מקובסקי – ליווי עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן