אימון עיסקי
אימון עיסקי

היום נתייחס לאימון עסקי. איך בוחרים מאמן עסקי שנכון עבורי

יש היום יועץ עיסקי, מנטור , אסטרטג שיווק.  לכל דבר יש מאמן. יש מאמן כושר, מאמן מנטלי, מאמן לשפת גוף. יש, מה נכון לי?

 אין ספק בצורך של יועץ מיקצועי לתחומים מסויימים, יועץ פיננסי, יועץ טכנולוגי. בכל הקשור לניהול העסק עצמו, מי יכול לעזור לנווט הספינה, כיצד לשלב בין אימון עיסקי וידע של אנשים רבים נרצה להציף ולענות על שאלות שתמיד נשאלות וכמה שכדאי שתדעו. נעסוק גם ב אימון עיסקי | יועץ עיסקי | יועץ פיננסי ועוד
שאלות ותשובות – כל מה שרציתם לדעת.   – מוזמנים גם ל TAB XCELERATOR  
 
נתחיל בבסיס: המידע הגלוי

מאחר ואין היום חוק מוסדר בנושא מאמנים עסקיים, אנחנו חייבים לבדק מספר דברים חשובים טרם אנחנו מחליטים.

כמה שנות ניסיון יש לו?

מה תחום ההתמחות שלו?

מהי דרך העבודה שלו? או טכניקת האימון

האם יש ממליצים?

מה הכשרתו ומה למד?

היכן מתקיימות הפגישות? (מומלץ לא בתי קפה ומסעדות)

כל השאלות הנ"ל נפלאות ותהיה השפעה על הבחירה.

אני רוצה לחדד שאימון היא "משרת אמון". אתה שוכר שירותי מאמן ראשית מתוך בטחון בעצמך שזה האדם שאתה בטוח שיביא אותך למטרות שאתה רוצה להגיע.

הבחנה כזו באה ממקום שאתה בוטח במאמן ב 100% שהוא הנכון בשבילי, לפי הפגשה, ההתקשרות, הנוחות בשיחה עמו והכימיה שנוצרה.

כל השאלות הנ"ל נפלאות ותהיה להן השפעה על הבחירה, אולם הדבר העיקרי, אולם הדבר העיקרי והחשוב בעייני זו התקשרות הבינאישית עם המאמן בפגישת ההכרות. אם אתה מרגיש נוח ובוטח במאמן שאתו נפגשת, אז זהו האדם שיוביל אותך למטרותיך העתידיות שלך.

מאמן עיסקי

 מה ההבדל בין מאמן ליועץ ?  אימון עיסקי או ייעוץ ,   מה יהיה הכי אפקטיבי לעסק ו/ או המנכ"ל ? מה הכי נכון לך ? – שאלון איבחון מתקדם בלינק זה

נראה ששמעתם או קראתם . יש אף שחוויתם. בכוונתי לתת לכם הסתכלויות, כלים ודרך לבחור כיצד להתקדם בחברה שלכם. אני אוהב להאיץ ולהטיס עסקים. אני מאמין שכל אחד יכול, וכדי להגיע למטרות שלנו, אנו רבות מסתייעים בספקים ויועצים שונים .

אין בכוונתי לחדש דבר, מטרתי לפשט ולהנגיש את הקריטריונים לבחירת הפונקציה המתאימה , מה אתה באמת העסק צריך או אתם אישית.

בכדי שאוכל לעזור בקבלת ההחלטה, אתחיל במספר הגדרות. הגדרות אילו, כנאמר, אין בהם בשביל לחדש, אלא לדייק ולחדד, להפוך לקל, ישים ופשוט. להפוך מתאוריה לאופרטיבי. כלומר מה הצעד הבא?

 אימון 

כאן אנו מדברים על עבודה שמתמקדת בפיתוח יכולות, בניית בטחון עצמי, התמודדות עם לחצים ועבודה על הכישורים הנדרשים לניהול יעיל ומצליח של העסק. המאמן העסקי ידע להיות שותף למנהל כדי לעזור לו לגלות את פוטנציאלו, לעבוד על עצמו, לחזק את היכולות שלו, ולספק לו את הכלים שיאפשרו לו להתמודד עם האתגרים שמובאים לפניו.

אז כיצד אפשר לסכם את המשמעות של אימון עסקי?

1. **הגעת האדם לתפקוד אופטימלי**: זהו חלק מרכזי שבו המאמן עוזר למנהל לפתח כישורים, להתמודד עם קשיים ולעבוד בצורה יעילה בכל סיטואציה, גם המאתגרת ביותר.

2. **שידרוג התוצאות תוך מימוש הפוטנציאל והיכולות**: המאמן עוזר למנהל לממש את פוטנציאלו ולהשיג תוצאות טובות יותר בעסק. הוא עושה זאת על ידי עבודה על פיתוח כישורים והבנת האסטרטגיה שיכולה להוביל את העסק להצלחה.

למאמר 

מהו אם כן אימון עסקי ?

אימון עסקי הוא אותו הדבר רק שהוא מתייחס גם לעסק וגם למנהל או בעליו.

על מה נדרש להתייחס בעסק ?

הפרדה ברורה בין שני החלקים – עבודה על העסק עצמו ועבודה עם המנהל – מאפשרת למאמן לתמקד בכל אחד מהם בצורה המדויקת והיעילה ביותר. הוא יכול לבנות אסטרטגיה מותאמת עבור העסק וגם לעבוד עם המנהל כאדם על מנת להקנות לו את היכולות הנדרשות להצלחה ברמה האישית והמקצועית.

אימון עסקי, לכן, הוא תהליך מרובה גורמים שמחייב הבנה של העסק, המטרות שלו והאנשים שבראשו, ועבודה ממוקדת עם כל אחד מהם כדי להגיע להצלחה המרבית.

הדבר השני, זה העבודה עם מנהלי העסק כאנשים.

בשביל מה צריך מאמן עסקי ?

מבחינת ידע כל הידע קיים באינטרנט!

ובכן, למען האמת יש יותר מידי באינטרנט. מרוב ידע לא ברור מה נכון ומה לא . הכוונה בנכון, מה נכון עבור העסק שלכם ומצבכם האישי וכמובן החזון ויעדכם.

הדבר השני, הכל תיאורטי. לא הייתם הולכים לרופא שרק קרא ספרים.

מאמן טוב ידע בדיוק כמו בספורט  לזהות איזה אילו כלים, דרכים כדאי, מה החוזקות של העסק ווהמתאמן.

ככל שלמאמן יש יותר כלים וידע יש לו יותר גמישות לפעול.

יחד אם זאת הדבר החשוב מכל, מאשר כמות הכלים, היא לדעת להכווין המאומן. להפוך לפשוט. להתאים את היישום לכל אחד ואחת. יכולת ההתאמה והדרכה היא אומנות שעיקרה בניסיון. הסבירות שמאמן ותיק נתקל ביותר סיטואציות וידע לזהות מלכודות או מצבים. אז נכון שלפעמים נבחר במאמן מתחיל, שיש לו יתרונות לעיתים אחרים, עדיין רצוי שהניסיון המקצועי בעסקים חייב להיות נרחב.

בפשטות, לא הייתם נותנים לרופא שרק סיים בית ספר לרפואה ללמד רופאים חדשים.

לסיכום – מאמן עסקי טוב ידע לקחת תכנים מסובכים וקשים לכאורה ולהפוך לפשוט וקל ליישום. כאשר המאומן יחווה פשטות וקלות, תחושת המסוגלות תעלה . ההבדל בין מאמן סטנדרטי למעולה יהיה בכך שמאמן טוב ישרה ביטחון ואמונה במאומניו, גם אם המשימה נראית בלתי אפשרית.

רמז: המאמן המעולה ידע ליצור עם המאומן תכנית עבודה פושטה וקלה ליישום.

איך לבחור  מאמן עסקי ?

רבים יחפשו מאמן מקצועי ומקצוען.

מהו מאמן עסקי מקצועי ?

מקצועיות

היכולת לשכפל הצלחות. סך כל היכולות והידע של המאמן לשדרג את תוצאות מאמוניו ולהגדיל הסיכוי. בראש ובראשונה אם כן , המאמן צריך לדעת המון על עסקים. שיווק, מכירות, ניהול ועוד.

מקצוענות

היכולת של המאמן "לספק את הסחורה" לפי תקן ושיטה. בחלק המקצוענות, נכסים כל יכולות המאמן לתכנן, לבקר עצמו וליישם על כל מאומן שלקח על עצמו.

במקצוענות מופיע היכולת של המאמן, לאפיין צרכיו של המאומן, יכולת ההקשבה, השירות ומעל לכל המוכנות להיות בבקרה צמודה ועצמית, להודות בטעות ולתקן אם צריך. מאמן טוב ישים האגו בצד ויעשה הכל למען שידרוג תוצאות המאומן.

התבלין הסודי של המאמנים הטובים ביותר מעל להכל, רבים מהמאמנים הטובים, יש ניסיון או לאורך השנים רוכשים את הכלים וניסיון. רבים ידעו להכווין ולהדריך מאומניו. מה שמאמן מעולה יודע לעשות, זה להניע, לעבוד על הגישה של מאומניו. לחזק את הביטחון וגישת המצליחן. במובן המנטלי, המאמן צריך להוות דוגמה אישית מחד, לצד יכולות להחדיר מוטיבציה.

השילוב של השניים יוצר מאמן מבוקש.

רבים מהמאמנים טובים בחלק המיקצועי אך לא במנטלי והפוך. אין זה דבר רע וניתן ללכת לשני מאמנים , כל עוד הם מסונכרנים ביניהם. אך יישום אופטימלי, יישום מהיר יקרה כמקבלים את הכלים והגישות יחד והם תומכים אחד בשני.

מהו אם כן מנטור עסקי ?

המנטורינג , לטעמי הוא מושג שמורווח וניתן ולא ניתן ללימוד. המנטור הוא מאמן שהשיג הצלחות והוכחות חברתיות. כלומר מחובתו להיות מאמן עיסקי מעולה לפי כל מה שהוגדר למעלה , פלוס העובדה

שבתחומו ובקרב התחום שאליו הוא משתייך יש סוג של מוסכמה שהוא אדם שגם כדאי ללמוד ממנו ופעמים רבות הכשיר כבר אנשים רבם להצלחות. לכן רבות מנטורינג הוא עיניין של ניסיון והצלחות מרובות . לסיכום – התנאי ידוע באזורו בתוספת הצלחות של רבים ממונחיו.

האם מספיק לי יועץ עסקי ?

תפקיד היועץ להעשיר ולפתח כמה שיותר אופציות.

אני מאמין שכל אחד חייו מאמן, מנטור או יועץ. הסיבה מה שאנו עושים היום , זה סך הידע , היכולות ומה שאנו מסוגלים לעשות היום. הדבר מכונה, מעגל הידע, סך מה שאנו יודעים שאנו יודעים ומה שאנו חושבים שנשאר לנו ללמוד.

תפקידו של מי שילווה אותנו אל ההצלחה היא , להוציא אותנו מעבר לאיזור הידוע והנח, לאתגר, להעשיר. כדי להגיע לתוצאות חדשות, צריך לפעול אחרת. האחרת יכול להיות בכמות הנעשית, באיכות או בכלל בכיון.

האם עלינו לעשות יותר פעולות שיווקיות?

האם איכות שיחות המכירה שלנו צריכות שיפור, לדגמה יותרר אסרטיבי או דוקא טיפול בהתנגדויות רך יותר.

הכיון הכללי הוא – אסטרטגיית העסק.

מהו יועץ עסקי טוב?

לרב הוא המשכיל , שיודע להתסכל מחד כל נתונים. היועץ לרוב יהיה בעל IQ גבוה.

במאמר מסוגר, IQ, הינה היכולת לפתור בעיות. כלומר ככל שאנו נחשבים לאינטיליגנטיים יותר, הכוונה שהיכולת שלנו לפתור בעיות עולה ולהפוך דברים מורכבים לפשוטים. דעתי האישית שמעבר לגנטיקה, לכל אחד מאיתנו יש אפשרות להעלות את ה IQ שלו.

היועץ יוכל להסיק מתוך המצב הקיים – אישי, פיננסי ועיסקי, אילו אלטרנטיבות אפשריות.

הסכנה – לייעץ זה קל, כל אחד יכול לייעץ לכיוונים חדשים. אלא שייעוץ שגוי יכול להוביל לתוצאות הרסניות. ייעוץ ללא הבנת הסיכונים , הערכתם או קבלת אחריות גם של היועץ וגם של המתייעץ, יכול להביא לפשיטת רגל.

כל ייעוץ צריך להיות תחת בקרה צמודה ביישום , לזיהוי תקלות שברות תיקון.

על כן, נרצה יועץ, שיש לו הוכחה חברתית, כלומר כאלו יש לו הצלחות עיסקיות בעברו, לצד המוכנות ללוות ביישום.

מדוע כדאי אם כן חשוב אימון עסקי תוך כדי יישום ?

ברגע האמת, היישום משתבש, מכיון שהיישום דורש יציאה מאיזור הנוחות ו משמעת עצמית. רבים מפרים הסכמים עם עצמם, עכב ירידה במוטיבציה , אי הגעה לתוצאות ורצון להשאר באיזור הנוחות.

כולנו יודעים שספורט ותזונה נכונה חשובים, רבים מאיתנו מתחילים ונוטשים בשל הסיבות הללו. מאמן טוב, ידע לקחת את הייעוץ כאמור, להעלות הביטחון העצמי ולהניע לעשייה ותיקון.

האם צריך אסטרטגיה או תכנית שיווקית

אסטרטגיה היא הבחירה בין מספר אופציות כולן טובות על הנייר. לכולם יתרונות וחסרונות והן לא יכולות להתקיים בו זמנית.

לא ניתן למכור מוצר / שירות שהוא גם עולה 100 שח וגם 1000. איך מחליטים מה כדאי? לדוגמה כיצד מתמחרים? להוסיף שירות או לפנות לקהל יעד אחר ?

הבחירה היא מאתגרת תמיד. כאשר הבחירה היא בין טוב לטוב, הסיכון נמוך , ולרוב הבחירה מהירה . כשהבחירה בין טוב לרע , אין דילמה.

בעת בחירת אסטרטגיה קיים סיכון, שכן לכל כיון יש חסרונות ויתרונות.

לדוגמה:

אם נפנה לשוק נישה, יש סיכוי שנהיה מומחים שם, מאידך אין הרבה. מאידך פנייה לשוק גדול, אנו עשויים למצוא עצמינו אחד מיני רבים, אך יד הרבה ביקוש כך שעדיין ניתן להצליח.

כל מי שילווה אתכם יצטרך למפות אתכם את היתרונות, סיכונים, לתכנן ולהתאים את מה שמתאים לחזון שלכם , ליתרונות שלכם ולהפוך היישום לפשוט.

בחינה של אופציות עסקיות דורשת השכלה רבה, חדות, חריפות לצד יכולת אנליזה ולבסוף לייצר תכנית מתאימה.

גם פה נרצה הוכחת יכולות ובקרה בישום.

האם עלי לשנות אסטרטגיה או שיווק ?

ההחלטה האם יש צורך בשינוי בכיוון העיסקי או שידרוג השיווק , לעולם יתקבל לאחר ניתוח מעמיק של העסק, משאביו, יכולות המנהל והעובדים בעסק. ייעוץ שיווקי טוב ככל שיהיה , אם איננו מותאם למצב הקיים או הצוות לא יוביל לתוצאות טובות.

אם הכיוון האסטרטגי סותר את החזון וערכי המנהל/ בעלי העסק, לא משנה מה , איכות היישום תהיה רדודה במקרה הטוב.

החיבור לחזון , ערכים, ההבנה , לאן בעלי העסק רוצים להגיע? מה המניעים שלהם? מה חשוב ?

"הלמה".

חזון הינו התמונה / סרט שאנו מדמיינים כיצד יראו חיינו והעסק שלנו.

זהו המניע שיגרום למנהלים ולעובדים להתגבר על אתגרים וקשיים.

זו דרך חיים, לוא דוקא רק התוצאה.

לדוגמה, אני חרטתי על דיגלי , ליצור חברה עסקית שעובדת במצוינות, הגשמת הפוטנציאל , שתפ וחירות.

אני מייצר זאת דרך ליווי עסקים, חברות וסטרטאפים וגם בהתנדבויות שונות.

אני פועל בכל האפיקים שהוזכרו למעלה ויש לי שיתופי פעולה עם רבים. הגדרת ההצלחה שלי איננה תלוייה בהגעה לכולם. בעייני כל בעל עסק, מנכ"ל או חברה שהצלחתי בהשבחתה , הינה קיומו של החזון. לשם קיום החזון אני לומד כל הזמן, נעזר, מבקש משוב ועוד.

כל פעולה שאני מבצע נמדדת לאור החזון, מוצבים יעדים, תיכנון ויש עשייה ותיקון קבועים.

דרך חיים, פירוש הדבר, שלעולם לא אפסיק, וככל שאני משתדרג אני עוזר ליותר אנשים ומקיים החזון.

יצירת חזון איננו דבר של מה בכך. זה תהליך עמוק וקריטי בחיי כל אדם ועסק בפרט שכן , זוהי הליבה האנרגטית שתגרום להכל לנוע.

לסיכום, מה לבחור ?

סינכרון כל החלקים הנ"ל הינו מוצר נדיר. ואם אתם לא סגורים מה חשוב, לא משנה מאיפה תתחילו, ניתן לייצר התקדמות כל פעם ברובד אחד. חשוב שמי שלא תבחרו, יהיה "חיבור" ברמה האנושית, שתבטחו בו , שתדעו שהוא ידע להגיד טעיתי וש יש לו בוכחות חברתיות , ידע או הניסיון מתאים.

עסקים המלוויים לאורך שנים לרב, יקבלו ליווי בכל האספקטים שהוזכרו למעלה.

פריצות דרך מהותיות יתקיימו רק ב שילוב.

כדי לדעת מה נכון ואיך כדאי לפעול, השאלה הבסיסית היא לא האם אני רוצה מאמן או יועץ וכו'?

להלן מספר שאלות שתענו לעצמכם

  • מה מצב העסק היום באמת?
  • מה היתרונות שלי?
  • מה החסרונות?
  • האם אני יודע מה באמת מעכב הצמיחה העסקית?
  • האם אני יודע לפתור?
  • האם אני בוטח בעצמי? כמה משמעת עצמית? כמה אני משוכנע שאיישם הפתרון לבד?
  • ואז לאן אני רוצה להגיע בתוצאות?
  • מה החזון שלי ? אם יש, כאמור קריטי.
  • האם יש תכנית עבודה ושיווק והאם משרתת אותי

ואז

איך היית מדרג בין 1 ל 5 את (1 לא קיים >> 5 אידיאלי)

היכולות של מי שאתם שוקלים לבחור בו: ניסיון עיסקי, תיקושרת (כימיה , חיבור) , התלהבות, דוגמה אישית (WALK THE TALK) , חריפות, חדות, שלא יוותר, אינטליגנציה, אינטיליגנציה ריגשית, ידע כללי ובעסק בפרט, מה אני יודע עליו.

ותמיד שיחה עם האדם אל מול השאלות לרוב תייצר בהירות כיצד עליכם לנוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן